Jesteś tutaj:Strona główna>Kompendium przedsiębiorcy>Nowy biznes - Wszystko zaczyna się od pomysłu i … dobrego biznes planu

 Nowy biznes - Wszystko zaczyna się od pomysłu i … dobrego biznes planu

Każdy rozsądny przedsiębiorca wie, że biznes plan to punkt wyjścia do przygotowywania projektu własnej działalności gospodarczej. Pisząc taki projekt po raz pierwszy napotykamy na wiele trudności natury merytorycznej, technicznej i ekonomicznej. Postaramy się wskazać kilka kroków, jak powinien być napisany dobry i efektywny biznes plan.

Śmiało możemy stwierdzić, że biznes plan jest czynnikiem powodzenia firmy. Na sukces każdego przedsięwzięcia składa się kilka elementów, w tym właśnie biznes plan. Jest on mapą, która pokaże nam drogę naszego przyszłego sukcesu.

Głównym zadaniem biznes planu jest przedstawienie założeń dotyczących działalności firmy. Im bardziej szczegółowo i drobiazgowo będzie przygotowany, tym łatwiej będzie uniknąć na samym początku trudności i niedomówień. Warto w trakcie projektu gruntownie przemyśleć co oraz jakimi środkami chce się osiągnąć.

Przed startem trzeba sobie odpowiedzieć m.in. na takie pytania: gdzie firma będzie działać, dla kogo szykuje swoją ofertę, jakimi siłami chce ją realizować, z jakim kapitałem. A gdy rodzajem planowanej działalności nie będzie się wyróżniać, warto zastanowić się, czy można ją wykonywać w sposób, który szczególnie zainteresuje potencjalnych odbiorców - chociażby przez wygodniejszy dla nich dostęp do oferowanych usług.


Czasami wystarczy tylko wprowadzić inne niż w większości podobnych firm godziny obsługi klienta – zwiększając im szansę zakupu świadczeń czy towarów, z których wcześniej nie korzystali z uwagi na ograniczenia czasowe.


Biznes plan to ocena firmy, jej potencjału oraz szans i zagrożeń czyhających na nią. Opisuje działania marketingowe, reklamowe oraz sprzedaży. Tworzy wizję rozwoju firmy. Każdy przedsiębiorca powinien posiadać biznes plan swojej firmy.


Korzyści wynikające z przygotowania biznes planu:


•    prezentacja pomysłu zrobienia biznesu
•    pomoc w uzyskaniu zasobów finansowych przedsięwzięcia
•    pomoc w odkryciu potencjalnych słabości, szans i zagrożeń
•    wprowadzenie własnych mierników oceny rezultatów działalności
•    przedstawienie planu działania w formie pisemnej
•    pomoc w zidentyfikowaniu przeoczonych okazji
•    pomoc w przewidywaniu i przystosowaniu się do zmian zachodzących na rynku
•    sprawdzenie zaangażowania członków zespołu, współpracowników w kreowanie marki

Po następną część cyklu  BIZNES PLAN zapraszamy już jutro!

Jesteśmy na Facebooku! IGRP