Firma Boruta Motors z Wyszogrodu od wielu lat pozostaje dystrybutorem elektrycznych grzałek silnikowych.
Elektryczne ogrzewanie postojowe Defa jest fabrycznym wyposażeniem wielu samochodów na rynku skandynawskim.

Ciepły silnik to nie tylko pewność uruchomienia, ale również komfort jazdy już od pierwszych chwil. Rozruch zimnego silnika związany jest z bardzo dużym zużyciem mechanicznym trących elementów napędu samochodu. Zimny olej to słabe smarowanie, duże zużycie wałka rozrządu, panewek i turbosprężarki – wszystkich mechanicznych elementów trących.

Zimny silnik wiąże się z wtryskiwaniem dodatkowej porcji paliwa, która zmywa film olejowy ze ścianek cylindra. Doskonale wiemy, że działa to niekorzystnie na stan napędu. Ponadto praca silnika na zimno przeciąża system EGR i PDF.

Przy podgrzewaniu silnika prądem warto zwrócić uwagę na koszty. Podgrzanie silnika w ten sposób jest tańsze niż koszt zwiększonego zużycie paliwa w trakcie rozgrzewania silnika.

Czym jest system elektrycznego postojowego ogrzewania DEFA?

DEFA WarmUp jest elektrycznym samochodowym ogrzewaniem postojowym zasilanym z sieci prądu zmiennego 230V. Modułowa budowa układu umożliwia dostosowanie konfiguracji ogrzewania do potrzeb konkretnego klienta. W skład układu mogą wchodzić:
grzałka silnika defa (grzałki silnika >>>), ogrzewacz wnętrza, ładowarka akumulatora, programator, komplet przewodów.

Jakie jest zastosowanie poszczególnych elementów systemu ogrzewania Defa?

Grzałka silnika ułatwia rozruch, oszczędza silnik, paliwo i redukuje zanieczyszczenie środowiska.
Ogrzewacz wnętrza Termini zapewnia komfortową temperaturę wnętrza oraz usuwa śnieg i lód z szyb pojazdu.
Ładowarka akumulatora utrzymuje akumulator w stanie pełnej sprawności – nawet w czasie silnych mrozów.
Programator uruchamia ogrzewanie wtedy, gdy jest to potrzebne, oszczędzając energię elektryczną.
Grzałki zaprojektowano tak, że mogą być nieustannie włączone. Dzięki temu silnik jest ciągle podgrzewany. To zastosowanie wykorzystuje się np. w pojazdach uprzywilejowanych, gdzie nie wiadomo, kiedy pojazd będzie użyty, a silnik powinien być ciepły dla łatwego i pewnego rozruchu.
Po około 3 do 4 godzin temperatura silnika stabilizuje się i pozostaje na stałym poziomie. Programator wykorzystuje się po to, aby nie podgrzewać silnika, kiedy nie jest to potrzebne. Minimalny czas podgrzewania silnika to ok. 1 godzina, a optymalny to 2 lub 3 godziny.

Do wyboru jest ok. 200 modeli grzałek. Dobiera się je indywidualnie do każdego modelu samochodu na podstawie danych producenta. Firma DEFA ma już 40-letnią tradycję w produkcji grzałek. Sposób ich montażu ma akceptację producenta samochodu. Jakość i skuteczność takiego rozwiązania jest potwierdzona przez akceptację montażu grzałek Defa do nowych samochodów różnych marek sprzedawanych na rynek skandynawski. Od wielu lat w Skandynawii oferuje się nowo wyprodukowane samochody z zamontowanymi już systemami ogrzewania postojowego Defa. Dla mieszkańców północnych rejonów Europy ochrona środowiska to jeden z priorytetów, co sprzyja montowaniu opisywanych grzałek.

W większości pojazdów grzałki montuje się w blok silnika, a konkretnie w miejsce broku. Jeden z broków należy wyjąć, oczyścić jego miejsce i zamontować grzałkę.

W niektórych samochodach brakuje miejsca na zamontowanie grzałki w bloku. W takim przypadku jest montowana w przewodach wodnych lub jak w najnowszych modelach silników HDi, w grzałki kontaktowe przykręcane powierzchniowo do miski silnika. Jest to możliwe przy aluminiowych miskach oleju.

Główne cechy elektrycznego ogrzewania postojowego

  • Gwarancja uruchomienia silnika nawet w największe mrozy
  • Wygoda
  • Gwarancja niższego zużycia paliwa
  • Szyby wolne od lodu
  • Zawsze sprawny akumulator
  • Wydłużenie żywotności silnika
  • Mniejsza toksyczność spalin
  • Umiarkowana cena produktu

Więcej informacji na stronie: https://www.sklep.unipower.pl

Boruta Motors – dystrybutor grzałek silnikowych
Wyszogród, ul. Rębowska 66
Tel.: 242311006
sklep2@boruta.biz

 

fb icon